Welcome to South East Asia! - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Mayke Heijmerink - WaarBenJij.nu Welcome to South East Asia! - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Mayke Heijmerink - WaarBenJij.nu

Welcome to South East Asia!

Door: maykeheijmerink

Blijf op de hoogte en volg Mayke

10 Juli 2011 | Vietnam, Cát Bà

Lieve allemaal!

Alweer is het te lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Gelukkig heeft het ook weer dezelfde reden. Te veel leuke en mooie dingen.
Inmiddels ben ik al weer 6 weken aan het reizen in Thailand, Laos en Vietnam.

Thailand was super. Het begon niet zo leuk omdat tijdens de eerste busreis die ik had, 250 euro uit mijn tas is gestolen. Flink balen natuurlijk maarja al mijn belangrijke spullen had ik nog! Vier dagen later denk je lekker te gaan zwemmen, kom je terug zijn je mobiel, portemonnee en horloge ook weg. Dat was wel even kut. Ga je aangifte doen bij hij politiebureau, zeggen ze alleen "Nee, sorry dat gebeurt heel vaak." Oftewel je hebt er dus niks aan! Maargoed na een dag flink balen met goede moet mijn duikcursus tegemoet. Het was heel erg gaaf. Ik heb mijn duikerscertificaat gehaald en mag nu officieel duiken. De eilanden van Thailand zijn heel erg mooi. Het weer was heerlijk.
Ik heb heel erg genoten van de zon, de zee en het strand. Ik heb drie weken lekker relaxed gedaan. Tijdens mijn duikcursus heb ik een Duitse en een Belgische jongen ontmoet waarmee ik daarna 10 dagen heb samen gereisd. Dit was erg leuk! Samen zijn we naar de Full Moon Party geweest, een heel bekend feest in Azie. Het is een van de meest gekke feesten waar ik ooit ben geweest!

Na terug te zijn gegaan naar Bangkok sprak ik Loes. Loes die ook ik Nepal bij mij woonde. Loes zou 's avonds naar Laos gaan, ik de volgende dag. Je kan het al raden denk ik, we zijn samen gegaan. Inmiddels zijn we al weer drie weken samen aan het reizen! Dit is echt super gezellig. We hebben heel veel om over te kletsen en het verbaasd onszelf ook dat we elke avond (na een hele dag kletsen) nog uren kunnen kletsen over van alles en nog wat. Ik ben heel erg blij dat we dit samen kunnen doen! We maken ontzettend veel stomme, leuke en spannende momenten mee!

We zijn begonnen in het zuiden van Laos, dit was echt prachtig! We zijn naar The four thousand islands geweest. Een hele gave plek. We hebben fietsen gehuurd en zijn toen de eilanden per fiets gaan verkennen. Ik dacht dat ik een heel goed richtings gevoel had, maar al snel werd duidelijk dat we totaal verdwaald waren. We zouden eigenlijk maar 3 uur gaan fietsen, dat werd uiteindelijk 5,5 uur. We waren echt compleet verdwaald op een eiland van 18 km...... Vraag me niet hoe dat kan. We hadden deze dag een les geleerd: Neem een kaart mee als je gaat fietsen!
De volgende dag zijn we naar twee andere eilanden gegaan waar we ook weer met de fiets de boel gingen bekijken. De eilanden waren zo klein dat we tegen elkaar zeiden; 'een kaart hebben we niet nodig, het is zo klein hier'. En ja hoor, na een paar uur fietsen WEER verdwaald. Toen we vroegen aan een paar locals waar het cemtrum was zeiden ze: "Go left to enter Cambodia, go right to go to centre.' Wij dus naar rechts. Gelukkig was het dit keer niet zo heel erg...

Na de eilanden zijn we naar het noorden gegaan met een slaapbus. De slaapbus is een bus met echte bedden. Dit was heel grappig! Onze buurman was in eerste instantie een Monnik (moeilijk te versieren haha) maar omdat monniken niet naast vrouwen mogen slapen, ging hij weg en hadden Loes en ik het vierpersoons bed voor ons tweeen. Prima dus. Eenmaal aangekomen in Vientiane regende het pijpenstelen! Echt alleen aan een stuk door regen. Met de Localbus gingen we verder, vlak voor Vang Vieng reden we door een overstroomde rivier. Het water was zo hoog dat het water de bus in kwam en de bootjes naast de bus voeren op de weg! Zoiets geks heb ik nog nooit gezien.
In Vang Vieng regende het nog steeds. We hoorde dat het al voor 5 dagen 24 uur per dag regende. Het was dus ook niet gek dat alles overstroomd was. Omdat we niet konden Tuben, zijn we naar Luangprabang gegaan. Een hele mooie stad! Op de heen weg kwamen we alleen voor 9 uur lang vast te staan voor een Landslide. Het duurde dus 9 uur om die helemaal weg te graven. Na een paar dagen wachten in Luang Prabang zijn we weer terug gegaan naar Vang Vieng. Het was eindelijk droog. We konden dus gaan Tuben. Tuben is in een trekkers binnenband de rivier af en tegelijkertijd een kroegentocht... Het was echt FANTASTISCH!! Na zoveel dagen regen hadden we eindelijk zon! Samen met twee Australische jongens hebben we de Tubing tocht volbracht. Gelukkig zijn we heelhuids terug gekomen!

Loes en ik zijn nu in Vietnam sinds een paar dagen. Het is hier bloedheet maar heel erg mooi. Vooral de natuur is echt prachtig. We zijn nu op een eiland en het is super.
Ik heb nog 10 dagen samen met Loes om door Vietnam te reizen.
Dan vlieg ik al weer terug naar Bangkok voor mijn laatste weekje Thailand. Daar ga ik nog vrienden van mij ontmoeten, dus dat is echt leuk! De 28ste vlieg ik vanuit Bangkok naar Nepal, om mijn laatste dagje nog in Nepal te zijn (heerlijk!!). De 29ste vlieg ik dan daadwerkelijk naar Nederland. Ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien, maar ik wil eigenlijk ook nog blijven.

De tijd vliegt voorbij! Voor je/ik het weet ben ik alweer terug.

Liefs!


Foto's staan op facebook. Er komen binnekort weer nieuwe bij!
http://www.f3.proxymice.com/media/set/?set=a.219099578124361.60383.100000729623181&l=aa16b493c4

  • 11 Juli 2011 - 15:31

    Thijs:

    Hey mayke!!
    het is leuk om weer wat van je te horen!
    na de laatste berichten maakte ik me toch een beetje zorgen om je..
    maar ik had kunnen weten dat het bij jou niet hoeft!!
    geniet de laatste dagen nog maar heel veel!!

    groetjes thijs

  • 13 Juli 2011 - 12:41

    Loes:

    mayk het is echt super met je!ik ben ook zo blij dat we al deze gave dingen samen kunnen doen! nog even een weekje volop genieten!!!!! dikke kus

  • 14 Juli 2011 - 14:08

    Roos:

    lieve mayke, wat heerijlijk om een verhaal van je te lezen! Het klinkt allemaal geweldig en ik zou al beina weer terug willen na een week dus geniet!!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Cát Bà

Mayke

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 16275

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 30 Juli 2014

Down Under

25 Januari 2011 - 29 Juli 2011

Nepal, Thailand, Laos, Vietnam

Landen bezocht: