Ben ik weer! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Mayke Heijmerink - WaarBenJij.nu Ben ik weer! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Mayke Heijmerink - WaarBenJij.nu

Ben ik weer!

Door: maykeheijmerink

Blijf op de hoogte en volg Mayke

24 Mei 2011 | Nepal, Pokhara

Lieve allemaal,
Sorry, ik heb lang niks van mij laten horen. Maar dat had gelukkig een goede reden. Ik had te druk met leuke dingen doen.
Mijn ouders zijn bij mij langs geweest en dat was echt helemaal super! Ik was heel erg blij om ze te zien. Ik had ze enorm gemist! We zijn de volgende dag naar Hetauda gegaan omdat ik ze heel graag wilde laten zien hoe wij hadden geleefd de afgelopen tijd.
Ze waren erg onder de indruk. Ook al had ik ze al zo veel verteld over hoe het er allemaal uit zag. Het was voor hun toch een hele ervaring. Het was ook heel erg fijn dat mijn ouders nu konden zien hoe ik het allemaal heb gehad. Als ik ze nu spreek snappen ze hoe ik me voel en hoe ik er bij zit.
Daarna zijn we naar pokhara gegaan waar we lekker hebben gerelaxed. We zijn terug gevlogen met een piepklein vliegtuigje, waar ik zelfs niet recht op in kon staan. De vlucht was heel gaaf, het duurde maar 25 minuten. Terwijl de bus er 7 uur over doet!! Dit was dus iets comfortabeler.
Helaas werd papa de volgende dag ziek en heeft hij de hele dag op bed gelegen. We zouden eigenlijk beginnen met de trekking maar dat werd dus uitgesteld. Mama, Nicole en ik zijn toen maar gaan winkelen wat ook heel vervelend was haha.
De volgende dag zijn we met de jeep vertrokken voor de trekking. We hadden een hele leuke gids en drager. Het wandelen was echt heel erg gaaf! We kwamen in dorpjes waar ze nog in de middeleeuwen leefen. Het was heel indrukwekkend. (kijk maar naar de foto's) De mensen zijn echt super lief. Ze zijn heel gast vrij en doen alles voor je. Ook zijn we in Tatopani (heet water) geweest waar ze heel verrassend een heetwater bron hadden. Daar heb ik met papa lekker in gezeten. Het water was alleen zo heet dat je bijna niet onder de straal kon staan. Onze gids en drager gingen ook mee en het was erg gezellig. Mama werd helaas ziek en moesten we twee dagen in dat dorpje blijven. Gelkukkig waren er hele lieve mensen en hebben we een hele leuke dag gehad.
De laatste twee dagen van de vakantie hebben we rondgehangen in Kathmandu. Ook dit was heel erg leuk.
Toen moest ik al weer afscheid nemen van pap en mam. Dit von dik niet zo leuk. Ik zag er tegen op om weer terug te gaan naar Hetauda. Ik was best wel verdrietig toen ik gedag moest zeggen. Gelukkig was Roos nog in Kathmandu want ook haar ouers waren langsgeweest dus konden we samen verdrietig zijn en nog een dagje chillen voordat we terug gingen.
De laatste twee weken zijn al weer aangebroken. We moeten nog veel doen. We moeten alle materialen uitreiken aan de scholen en we moeten afscheid gaan nemen. De scholen waren heel erg blij met alle materialen. Ook hebben ze het heel erg gewaardeerd dat wij er al die tijd zijn geweest. Het afscheid nemen van de scholen was soms nog best wel moeilijk. Gelukkig heb ik het droog kunnen houden.
Inmiddels is de stage afgelopen. We zijn sinds zaterdag weer in Kathmandu. We zijn lekker naar de massage gegaan en hebben ons zelf lekker verwend!
De tijd met ons drieen zit erop. Roos is sinds gister vertrokken naar India. Het was moeilijk om afscheid te nemen. We hebben 4 maanden lang zo intensief samen gewerkt dat het moeilijk voor te stellen is dat we nu 'uit elkaar' gaan. We hebben het af en toe heel moeilijk gehad in Hetauda. Maar wat heel erg bijzonder is, is dat we het met elkaar zo ontzettend goed hebben vol gehouden! Ik ga Nicole en Roos missen als ik straks in Thailand ben.
Over 5 dagen vlieg ik al naar Thailand. Ik heb er enorm veel zin in! Ik ga lekker nog 2 maanden volop genieten en meer van de wereld zien. Ik hoop jullie wel nog iets vaker op de hoogte te houden dan de afgelopen keer haha.
Ik ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal gaat. Laat ook zeker wat van je horem, dat vind ik leuk!
Ik ga lekker genieten!
Tot snel en veel liefs,
Mayke

Ps. Op facebook vind je mijn foto's!!
En... Vanaf zaterdag heb ik GEEN nepalees nummer meer. Vanaf dan ben ik weer bereikbaar op mijn Nederlandse nummer: 0649203509. Ik hoop in Thailand een nieuw nummer te krijgen maar weet niet zeker of dat lukt!

• 24 Mei 2011 - 09:49

Jorieke:

Hi stoere nicht van me!
    Ontzettend leuk om te lezen hoe je het hebt ervaren en beleeft hebt! Over een paar dagen weer nieuwe avonturen in een nieuw land. Ben benieuwd hoe je dat gaat vinden. Ben jaloers hoor, wil nu ook al wel weer reizen... Geniet ervan!

X Jorieke

• 25 Mei 2011 - 08:57

Patrick:

Mayke!
    erg gaaf allemaal! gelukkig hoorde ik zo nu en dan al een beetje hoe het gaat.

Ik heb dus zoals ik zei studievertraging, specialisatie die ik dit semester doe gaat als een bal gehakt. Maar omdat specialisaties bij ons alleen in het 2e semester van elk jaar worden gegeven mag ik wel op stage in september. Dit ga ik bij strukton doen, zij zijn onderdeel van een bouwcombinatie die het ministerie van defensie, bij kromhoutkazerne tegenover stadion in utrecht, bouwt. Ze zijn al super ver, eigenlijk al lang klaar. Maar er was een meerwerk opdracht voor een extra gebouw van 20.000m² en die gaan ze vanaf augustus opleveren. Daarom moet ik ook een maandje eerder beginnen, maar voordeel is dat ik dan ook een maandje eerder klaar zal zijn. Dus ik ga in utrecht een half jaartje opleveren!

maar vanaf zaterdag mag je dus echt op vakantie:) time flies, geniet er wat van en we spreken sowieso snel af als je weer in nederland bent!

xx

• 25 Mei 2011 - 10:24

Prachtig Reisverslag:

Maar wanneer kom je nou weer eens spekkies eten?
    We missen je zo erg, het duurt nu wel een beetje te lang hoor.

Groeten Willem Swaen

• 25 Mei 2011 - 11:05

Marja Heerts:

Hoi meiske, wat fijn weer wat van je te horen. Zo te lezen gaat alles nog goed. Wat leuk dat je ouders nog zijn geweest. Kan me nu een voorstelling maken van wat je daar meemaakt. Wij hebben door Java en Bali getrokken en zijn nu terug. Als je terug bent(over en tijdje)moet je maar gauw langs komen.

Liefs Leo en Marja

• 27 Mei 2011 - 06:06

Hanneke:

Ik vind het ongelofelijk knap hoe jij die maanden onder primitieve omstandigheden zo veel positieve dingen hebt weten te doen, zien en ervaren. Ook bijzonder hoe jullie drieën het zo goed hebben uitgehouden op een vierkante centimeter!! Geniet lekker van Thailand en laat de luxe over je komen. Dat zal vast even wennen zijn ... Het is een practig land met zeer vriendelijke mensen. Liefs han

• 27 Mei 2011 - 09:59

Sandra:

Hoi Mayke,
    dat klinkt allemaal goed. Wel balen dat je te maken hebt gekregen met ziektes.
    Geniet van je reizen!
    Hopelijk hebben jullie een mooi afscheid gehad in Chaugada en heb je goed afscheid kunnen nemen van de NEST members.
    Groetjes, Sandra