Heerlijk heerlijk heerlijk! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mayke Heijmerink - WaarBenJij.nu Heerlijk heerlijk heerlijk! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mayke Heijmerink - WaarBenJij.nu

Heerlijk heerlijk heerlijk!

Door: maykeheijmerink

Blijf op de hoogte en volg Mayke

11 April 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo!
Nou weer is een berichtje vanaf de andere kant van de wereld.
We zijn ruim twee weken geleden naar Pokhara gegaan. Een stad meer in het noorden van Nepal. We gingen hier naar toe om even te relaxen, we noemden het zelf op vakantie gaan haha. Wat een luxe eigenlijk. Op de heen weg kwamen we twee omgevallen vrachtwagens tegen, wat er niet echt heel leuk uitzag, en toen moesten we nog 5 uur in de bus. Maar het was een prachtige busrit! Wat ook echt grappig was, was een van de jongens die bij de bus werkte. Ik weet niet of jullie ooit de film The Green Mile hebben gezien? Die grote neger uit de film, nou dat wij hij. Hij leek echt sprekend op hem en we hebben er erg veel lol om gehad. (maar dat ligt misschien aan ons)
Pokhara was HEERLIJK. We hadden een warme douche, relatief zachte bedden, heerlijk ontbijt en het avond eten was verrukkelijk. En als laatste niet te vergeten een normale wc. Misschien hadden een aantal mensen het al gehoord maar ik had nogal moeite met überhaupt naar de wc gaan en al helemaal de wc in ons huis… Gelukkig was Pokhara een (tijdelijke) oplossing voor mijn probleem, echt een opluchting (letterlijk en figuurlijk ;))

In pokhara hebben we keihard aan ons stageplan voor de komende jaren gewerkt! We dachten dit wel ‘even’ te kunnen maken, maar van de 10 dagen dat we daar zijn geweest hebben we 9 dagen aan het plan gewerkt. Het ziet er ook naar mijn mening super goed uit. De finishing touch moet nog gedaan worden maar er begint schot in te komen! We hebben hele dagen in de zelfde restaurants gezeten, hierdoor leerde we al snel de eigenaar kennen en hebben we een beetje met ham aangepapt. Nadat we ’s avonds werden uitgenodigd om bij Moondance te gaan eten kregen we meteen een pitcher vol met Bacardi Mojito, die sloegen we niet af natuurlijk. De eigenaar van het restaurant, Dorje, was echt een top gast! Hij deed ook aan zumba haha. Wij hebben natuurlijk mee gedaan en hebben de dagen erna elke dag fanatiek mee staan dansen met alle Nepalese lui!
Pokhara was gewoon ronduit heerlijk! Het uitzicht was prachtig op de ECHTE Himalaya. Het is zoo ontzettend mooi! Deze tien dagen zijn echt voorbij gevlogen. We vonden het heel erg jammer dat we al weer terug moesten.

Toen we terug kwamen in Hetauda was dat wel weer even wennen. In Pokhara waren zoveel toeristen dat er niet meer zoveel aandacht aan je besteed werd, heerlijk eigenlijk. Komen we in Hetauda, staat meteen de hele straat stil om naar je te kijken. Hier komen gewoon geen blanken, en al helemaal niet drie van die jonge meiden. Echt even wennen dus! Eenmaal bij ons huis aangekomen was er niemand thuis, dat was niet zo leuk. De wc was gewoon echt TE ranzig, ik zal de details besparen. De volgende dag is mijn nachtmerrie uitgekomen….. Kakkerlakken! GADVERDAMME! Die zijn zo vies en zo groot. Ik heb regels ingesteld dat niemand meer met zijn schoenen in onze slaapkamer mag komen. Dat ze in de keuken zitten vind ik nog niet zo’n probleem, maar wel als ze in onze slaapkamer komen. gelukkig is dat nog niet het geval.

Ook hebben we Holi gehad. Een festival waarbij iedereen wordt besmeurd met kleuren, eieren, meel, water en nog meer andere zooi. Het was echt een fantastisch festival! Aan het einde van de dag kon je onze haren bijna afbreken zo hard was het geworden door de eieren e.d. Door gebrek aan water in onze watertank hebben we ons haar moeten wassen bij een riviertje. Tussen de kikkers en visjes hebben we ons staan wassen, dit was echt super leuk! nooit verwacht dat ik daar mijn haar zou wassen. Het uitleggen van Holi is bijna niet te doen! Je moet even de foto’s kijken op mijn facebook, ze zijn echt fantastisch! Een gebeurtenis die ik niet snel meer zal vergeten!

Afgelopen week hebben de verjaardag van Loes gevierd, wat erg gezellig was. Loes is inmiddels vertrokken uit Nepal en gaat nu naar Maleisie en Thailand waar ik haar hoop ik nog ga zien.

Verder hebben we afgelopen week alle kleine materialen zoals ballen e.d. besteld bij de winkel. Zodra het er is zal ik een foto sturen met alle materialen! Dit konden we alleen maar doen door de hulp van jullie lieve mensen!! Het is echt zo ontzettend gaaf wat wij hier aan het doen zijn, jammer dat jullie niet allemaal langs kunnen komen!

Over 10 dagen komen mijn ouders en ga ik met hun Nepal verkennen, mocht je dus nog leuke kadootjes hebben dan moet je die aan hun geven hahaha ;) grapje. Nee maar het is echt leuk dat zij komen en kijk er heel erg naar uit! Nog maar 4 weken echt stage en dan is het al voorbij! :| gaat echt veels te snel!

Ik stop maar weer, Ik vind het leuk dat jullie me steeds volgen!

Liefs Mayke

  • 11 April 2011 - 17:41

    MARJA HEERTS:

    Hoi Mayke,

    wat schrijf je weer een geweldig verslag. En wat gaaf dat je ouders komen. Geniet ervan.

    Groetjes Marja

  • 11 April 2011 - 17:45

    Anouk:

    Hoi Mayke,

    Wat een mooie verhalen schrijf je, en wat maak jij een geweldige belevenis mee! Echt super!!
    Geniet van de tijd dat je daar nog bent!!

    Liefs Anouk

  • 12 April 2011 - 10:44

    Lukas:

    Ja, zo gaat dat in Azië, ben je zelf even geen atractie, dan ga je staan lachen om negers. Heb je al een barst in je wc weten te poepen? Mij is dat natuurlijk al lang gelukt, ik zal je de foto's wel sturen. Veel succes en plezier nog je laatste weekjes!

  • 17 April 2011 - 18:41

    Rai-enn:

    Jooooo Mayk!!
    Wat vertel je toch weer super vette verhalen, ik ben echt stikjaloers!!! Ik zie het al helemaal voor je hoe je met die kakkerlakken bezig bent, hahahaha :p Ik heb je wel gemist hoor, afgelopen donderdag op t collegiumfeest.. :( Doen we snel over als je weer hier bent, gaan we helemaal losssssssss!! ;) Geniet er nog van en ik lees je verhalen wel weer!!

    Liefs, kussen en een dikke lik, Ryanne

  • 18 April 2011 - 08:51

    Christine:

    mayke wat ziet het er allemaal fantastisch uit en ik geniet echt van je verslagen. Mooie foto's, apart die tegenstrijdigheden, zoals op de ene foto een fantastisch uitzicht waar je ziet dat het n mooi land is en op de volgende foto een straat met allemaal vuilnis... Maar echt supergaaf allemaal.
    Veel plezier met je ouders!!

  • 05 Mei 2011 - 18:41

    Yvonne Hillebrand:

    Hoi Wijffie, leuk die verhalen. Ga zo door.
    Dikke groetjes van Rik, Yvonne en Jaimy

  • 17 Mei 2011 - 13:36

    Coen De Kievit:

    He Mayke

    hoe is het daar nu dan leuk van je smsje naar mij? en hoe was het met je ouders in Nepal leuk? nog maar even en dan al weer in het koude nederland:( geniet er dus nog maar even van zolang het kan

    Liefs coen

    ps hier is alles goed:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mayke

Actief sinds 13 Nov. 2010
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 16265

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 30 Juli 2014

Down Under

25 Januari 2011 - 29 Juli 2011

Nepal, Thailand, Laos, Vietnam

Landen bezocht: