Allemaal goede dingen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mayke Heijmerink - WaarBenJij.nu Allemaal goede dingen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Mayke Heijmerink - WaarBenJij.nu

Allemaal goede dingen

Door: Mayke

Blijf op de hoogte en volg Mayke

20 Februari 2014 | Australië, Airlie Beach

Lieve allemaal!

Lang geleden is het alweer dat ik iets van me heb laten horen. De tijd vliegt voorbij. Ik heb zelfs bijna geen tijd om mijn blog bij te houden puur omdat er teveel leuke dingen zijn om te doen.

Ik heb kerst en oud en nieuw gevierd in Melbourne met mijn Belgische vrienden en met Thijs (een dispuutsgenoot van mij) en zijn vriendin Orane. Het was super om hem te zien. Is toch gek om een goede vriend te zien aan de andere kant van de wereld.We hebben kerst gevierd op het strand lekker bbq'en enzo. Mijn kerst en O&N gevoel was niet heel erg aanwezig. Maar dat kon de pret niet drukken. Hier in australie kan je de winkelkarretjes niet uit de winkel rijden, als je dat doet dan blokkeert een van de wielen van het karretje, echt belachelijk. Louka en ik waren het er niet mee eens en besloten toen maar om het hele karretje op te tillen en naar huis te dragen haha. We zijn meerdere malen uitgelachen en raar aangekeken, wat ik wel heel goed begrijp trouwens... was weer een mooi avontuur. We hebben de jongens trouwns maar de kar terug laten brengen haha.

Al snel na nieuwjaar ben ik met Louka en 5 duitsers met de auto van Melbourne naar Sydney gereden. Dit was een fantastische tocht waarbij we mooie plekken hebben gezien. Het was tof dat Louka ook mee kon, want zij moest eigenlijk gewoon werken, gelukkig had ze een paar daagjes vrij waardoor ze mee kon! Super gezellig. We hebben er vier dagen over gereden, ik had een auto gehuurd samen met Louka en Daniel, alleen zij hadden geen rijbewijs dus moest ik alles rijden. Niet dat ik dat heel erg vond want rijden vind ik leuk. Maar 480 km rijden op een dag terwijl je maar een paar uur geslapen hebt vond ik toch wel wat zwaar. We hebben dus erg veel moeten stoppen, en het was een excuus om snoepjes te eten haha.

In Sydney heb ik mijn neefje Pim weer opgezocht, ik kon bij hem in zn appartement slapen wat super lief was! Samen Corona's drinken op het strand en veel gelachen! De dag erna bij Yinrah geslapen, een meisje waarmee ik de great ocean road en de trip naar Alice springs heb gedaan. Dit was super leuk. Tof om elkaar weer te zien na een tijd. Ik ben niet de grootste fan van Sydney dus ben de dag erna al weer door gegaan.

Niek, een van mijn beste vrienden, is ook in Australie en we wilden elkaar graag zien. We besloten om elkaar te zien in Coffs Harbour. Dat ligt tussen Sydney en Brisbane in. Het was echt super om elkaar weer te zien! We sliepen in eerste instantie op een camping omdat alle hostels waren volgeboekt, typisch iets voor ons dat we dat niet van te voren hadden geregeld haha. Dus drie dagen op de camping geslapen in de auto. Naast ons stond een australische familie en die waren echt super lief voor ons. Ze nodigde ons uit om met hun mee te eten, hun surfboards te gebruiken en we mochten zelfs hun grote coolbox met wijn en eten hebben. Veels te lief dus. De eerste avond hebben we een haai gezien en aangeraakt, was echt cool. Er waren een paar gasten aan het vissen en die hadden een haai gevangen, langer dan een meter, niet heel groot, maar wel groot genoeg haha. De volgende dag hebben we geprobeerd te surfen.. nou je raad het waarschijnlijk al, een groot drama haha. Het is echt moeilijk, gewoon irritant. Vooral als je van die mini-mensjes van 10 jaar al grote golven ziet pakken.. ik kan nog niet eens normaal op die plank blijven liggen haha.
Uiteindelijk naar het hostel gegaan, een super leuk hostel op nog geen 30 seconde lopen van het strand. Elke avond live muziek en dat was super tof! We zijn daar twee weken gebleven. We hebben gezwommen in watervallen, touwgeslingert in een rivier, zwemmen met wilde dolfijnen, kampvuren gemaakt op het strand, pokertoernooien, pooltoernooien, gezopen en gefeest. Er waren toffe mensen in het hostel en dat maakte het ook allemaal extra leuk.
Ook heb ik mijn haar weer afgeknipt. Ik leek in het begin een beetje op een champignon, maar gelukkig is dat nu weer een beetje normaal haha. Was wel weer even wennen, maar wel weer leuk.
We hebben we besloten om samen naar Nieuw Zeeland te gaan, heel tof! Dus na twee weken besloten we om weer verder te gaan met onze eigen reis. Niek moet nog werken en ik wil graag nog meer zien van Aussie.

Ik ben toen naar Byron bay gegaan, daar sliep ik in een hostel, maar het is beter om het een Hippie dorp te noemen. Ik had daar een gast ontmoet die al meer dan een jaar (!) in een tentje op de camping area woonde. Bizar.. Voor mij was het een beetje te veel nep hippies en mensen die heeeeeel graag een soort van hippie wilde zijn. Hoeft van mij niet zo. Ik ben dus doorgegaan naar Coolangatta, een surfplek vlak onder Brisbane. Een heerlijk relaxte plek waar ik een beetje kun uitrusten.
Loes, een vriendin van mij (die ook bij mij in Nepal was), woont in Brisbane en konden we dus met elkaar afspreken. Dat was super leuk! Het is gek om elkaar weer na zo'n lange tijd te zien, maar het voelde alsof we elkaar vorige week nog hadden gezien. Loes heeft nu een kindje, Nora, en die zag ik voor het eerst. Wat een schatje! We hebben de hele dag beetje bijgekletst en gespeeld met alle kinderen van de vrienden van Loes en Ray (haar vriend). De week erna kon ik bij Loes en Ray thuis logeren. Dat was heeeel relaxed. Ik merkte dat ik heel moe was en het heel fijn vond om bij bekende mensen te zijn, een eigen kamer te hebben en rust. Reizen is soms echt heel vermoeiend.. We hebben vooral veel gekletst met elkaar. Samen zijn we naar salsales geweest en naar een club waar ze live salsa muziek speelde, super gaaf! Het is leuk om dat soort dingen te doen!

Na Brisbane ben ik naar Noosa gegaan. Een relaxte plek. Ik heb een leuke wandeltocht gemaakt langs de kust en dat was erg mooi. Ook daar heb ik vooral veel gerelaxed en bedacht wat ik eigenlijk nog wil zien in Australie. Ik heb toen een trip naar Fraser Island geboekt, het grootste zand eiland van de wereld!

Fraser Island was echt fantastisch!! Het weer viel in eerste instantie tegen want het regende en het was erg bewolkt. Maar het was zo gezellig en mooi dat dat de pret niet kon drukken! We reden met vier 4x4 auto's rond op het eiland. We konden dus ook zelf rijden op het strand, dat was super gaaf. Ook wel moeilijk soms maar wel kicken! Mijn driver Muzza was echt een topgast. Ik kon het goed met hem vinden. De laatste dag vroeg hij aan mij of ik niet op het eiland wilde werken... nou een keer raden... dan heb ik natuurlijk gedaan. Het was volunteer work maar dat boeide me eigenlijk niet. Ik kreeg gratis accomodatie en eten en kon elke dag mee op de tours als ik dat wilde.. was super. Ik werkte op een camping waar ik 's ochtends de tenten moest schoonmaken en de keukens. Dus na 2,5 uur werken gemiddeld was ik al weer klaar. Ik heb leren vissen op de Aboriginal manier, het lijkt een beetje op lassowerpen maar dan cooler haha. Ik heb 6 vissen gevangen, trots was ik wel :-D
Het was er heerlijk. Ze willen graag dat ik terug kom dus wellicht dat ik dat ga doen!! Want wat is dat een mooi eiland zeg, pfoei!

Na 10 dagen op het eiland te hebben gezeten was het tijd om weer verder te gaan. Ik ga namelijk naar de Whitsundays. Een eilanden groep verder naar het noorden. Maar voor dat ik daar heen ging ben ik bij Dolphin Dave blijven logeren. Hij is ook een driver op een van de tours. Hij bood mij aan om in zijn huis te logeren en 's ochtends de wilde dolfijnen te komen voeren. Dat heb ik natuurlijk gedaan. De dolfijnen waren super cool. Groot maar heel lief. Daarna ben ik nog wezen kayakken en zwommen er vier dolfijnen om mijn kayak heen. Echt tof! Ik kom met mijn kayak actie ook nog is in een folder voor een bedrijf dat tours organiseerd. Ik word nog beroemd geloof ik haha. Gister ben ik met de nachtbus naar Airlie Beach gegaan. Dit een plaatsje waar alle trips naar de Whitsundays vertrekken. Dus vanaf morgen ga ik drie dagen zeilen, duiken en snorkelen. Heel erg veel zin in!

Op 2 maart vlieg ik samen met Niek dus naar Nieuw Zeeland. Het zal dus wel weer even duren voordat ik wat van me laat horen.
Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!

Ik mis jullie wel!

Dikke kus en veel liefs,
Mayke

• 20 Februari 2014 - 07:59

Manouk:

Super gaaf allemaal!!! Leuk om te lezen wat je allemaal doet.
    Heel veel plezier de laatste dagen in Australië en met je nieuwe avontuur in Nieuw Zeeland!!

Xxx Manouk

• 20 Februari 2014 - 10:22

Pleun:

Lieve Mayke,

Heerlijk om je verhaal te lezen. Je maakt het goed, je schrijf heerlijk in spreektaal (haha) en lijkt niets te veranderen! Houwe zo! :) Nog een paar dagen in Australië en dan samen met Niek op avontuur in Nieuw-Zeeland. Dikke knuffel voor jou en ook voor Niek. Hele fijne, toffe tijd daar en blijf genieten lieve Mayke!

Kussie Pleun

• 20 Februari 2014 - 19:27

Boudie:

Heerlijk om jouw enthousiaste manier van schrijven te lezen! Fijn dat alles daar zo goed gaat! Heel veel plezier alvast in NZ....enjoy it!

• 20 Februari 2014 - 21:51

Marleen:

Wat heerlijk om je verhalen te lezen! Je vermaakt je prima volgens mij! Heerlijk!
    Geniet er nog lekker van!

x Marleen

• 21 Februari 2014 - 08:39

Silke:

Lieve Mayk!!
    Wat een leuk en mooi verhaal :D
    Lekker aan het genieten
    Alvast een goede reis naar NZ, ik zal je nog een mail sturen met dingen die je écht moet zien ;-)

GenietGenietGeniet
    Dikke kus en knuffel!!!
    Xx Silke

• 26 Februari 2014 - 14:46

Birgit:

Lieve Mayk,
    Wat en toffe verhalen weer, heerlijk om te lezen.
    de foto's die ik voorbij zie komen zijn ook echt super,
    Blijft er ontzettend van genieten en heel veel plezier voor de komende tijd.
    Heel veel plezier zondag met Niek en heb een mooi tijd samen in NZ.

Al met al, blijf ervan genieten!!